Curățarea sistemului de evacuare: soluție la problema cristalizării în sistemul SCR

Cel mai cunoscut sistem este sistemul SCR (Selective Catalytic Reduction), în care lichidul de uree AdBlue®, care constă din 32,5% uree și 67,5% apă demineralizată, este injectat pentru a reduce emisiile de oxid de azot.

Sistemul constă, printre altele, dintr-un rezervor, o unitate de control, un catalizator, o pompă, un injector, un senzor NOx și un senzor de temperatură a gazelor de eșapament.Amestecul de gaze de eșapament și AdBlue® este încălzit în convertizorul catalitic, ceea ce duce la eliberarea de amoniac.

Amoniacul reacționează cu oxizii de azot și îi transformă în azot și vapori de apă inofensivi.

De ce sistemul SCR poate cauza probleme?Deoarece AdBlue®, datorită compoziției sale, tinde să înghețe la temperaturi exterioare scăzute, producătorii folosesc încălzitoare pentru a proteja sistemul de îngheț.Aceste încălzitoare se pornesc imediat ce motorul este pornit.Chiar și la sarcini reduse ale motorului, opriri frecvente sau perioade lungi de inactivitate, temperatura gazelor de eșapament este insuficientă pentru o reacție completă a fluidului de uree.AdBlue® revine la o stare de agregat lichid, dar se formează cristale de acid cianmic, care înfundă treptat rezervorul, conductele și supapele de dozare.Această cristalizare poate duce la deteriorarea și funcționarea defectuoasă a senzorului de nivel din rezervor.Acest lucru se observă la umplerea cu AdBlue®, dar senzorul nu înregistrează umplerea și afișează mesajul „Rezervor gol”.În acest caz, sistemul și vehiculul nu mai funcționează.Un convertor catalitic SCR înfundat poate provoca, de asemenea, daune semnificative ale sistemului sau mesaje de eroare (de exemplu, P20E8).Lampa de control se aprinde roșu, iar motorul intră în poziție neutră.Reparațiile costisitoare sunt inevitabile.

Soluție pentru prevenirea cristalizării în sistemul SCR

Pentru a preveni cristalizarea, am dezvoltat un produs special care optimizează punctul de îngheț al lichidului de uree.Acest lucru elimină înfundarea sistemului „SCR System Clean and Protect (SCRSC) - P6400” nu numai că previne formarea cristalelor, dar curăță și protejează în mod fiabil duzele murdare de uree și catalizatorii SCR.

În acest fel, pot fi prevenite pierderea de putere sau defecțiunea motorului.Proprietăți SCRSC    Poate fi utilizat la toate motoarele cu posttratare SCR conform standardului Euro 4 pentru gaze de eșapament.  

  Utilizați în transportul pe distanțe scurte, cum ar fi autobuze urbane, taxiuri, vehicule de construcții, basculante, tractoare, vehicule agricole etc.  

  Optimizează punctul de îngheț al fluidelor pe bază de uree (AdBlue®) chiar și la temperaturi ridicate de îngheț.    

O soluție preventivă care protejează sistemele SCR de murdărie și formare de cristale și asigură astfel performanța optimă a unității SCR.  

  Amestecat cu lichid pe bază de uree (AdBlue®)

https://www.bluechemgroup.com